Oracle VM VirtualBox İle Sanal İşetim Sistemi Kurulumu Resimli Anlatım

       İlk olarak amcamıza "Oracle VM VirtualBox"yazıyoruz ve bu programı indiriyoruz program tamamen ücretsiz ve türkçe desteklidir.Programımızı kuruyoruz ve karşımıza bu şekilde bir ekran
geliyor.

İlk olarak "Yeni" yazan yere tıklıyoruz.


Gelen uyarıya "Next" diyoruz ve geçiyoruz.


Kuracağımız işletim sistemine bir isim veriyoruz ve hangi işletim sistemini kuracağımızı buradan seçiyoruz.


Bu ekranda sanal sistemimize ne kadar ram ayıracağımızı belirtiyoruz.


Bu ekranlardada "Next" diyoruz.




Bu ekranda sistemimize ne kadar hard disk ayıracağımızı belirtiyoruz.


Burada "Create" diyoruz ve disk oluşturma işlemi bitiyor.


Yeni oluşturduğumuz sanal işletim sistemi xp resimiyle www.bilgiblogcum.com ismiyle görünüyor bu ekranda yeni kuracağımız sistemin üzerine tıklıyoruz ve yukarıdan "Başlat" butonuna basıyoruz.


Şu şekilde bir ekran karşımıza geliyor "Next" diyor ve geçiyoruz.


Bu ekranda .iso formatında bulunan işletim sistemimizi programa gösteriyoruz klasör butonuna basarak yerini seçiyoruz.


Yukarıdaki işlem bittikten sonra alt kısımda bulunan ekran karşımıza geliyor ve  "Başlat" butonuna tıklıyarak işletim sisteminin kurulumuna başlıyoruz.


Normal bir şekilde Cd-Usb sürücülerinden format  atar gibi aynı işlemleri buradada yapıyoruz ve normal bir işletim sistemi kuruyoruz.


Programımız kuruldu işletim sistemimizde kuruldu ancak önemli olan kısım burada başlıyor normal işletim sistemi ile sanal işletim sistemi arasında ağ bağlantısı kurmamız gerekiyor hemen başlıyalım nasıl kuruluyor bu ağ.


İlk olarak misafir eklentilerini yüklememiz gerekiyor "Aygıtlar-Misafir Eklentilerini Yükle" butonuna basıyoruz ve karşımıza gelen tüm uyarılara next diyoruz işlemler tamamlandığında sanal işletim sistemimiz otomatik olarak yeniden başlatılacaktır.


Misafir eklentilerini yükledikten sonra diğer önemli kısım geliyor buraya dikkat iki işletim sistemi arasında normal bir klasör yardımı ile bağlantı kuruyoruz bilgisayarımızda herhangi biryere bir klasör oluşturuyoruz adını siz belirtebilirsiniz ben unutmamak için sanal paylaşım dedim bu sanal paylaşım klasörünü sanal işletim sistemine tanıtmamız gerekiyor alt resimde gördüğünüz ” Paylaşılan Dizinler ” Butonuna tıklıyoruz


Resimde gördüğünüz ekran karşımıza geliyor ve buradan sanal paylaşım klasörünü ” Add Share Folder (Ins ) ” butonuna tıklıyarak seçiyoruz.


Burada sanal paylaşım klasörümüzü seçiyoruz ve ” Tamam ” butonuna tıklıyoruz. Tıkladıktan sonra her defasında aynı işlemleri yapmamak için ” Kalıcı Yap ” sekmesini işaretliyoruz ve tamam diyoruz.


Evet sıra geldi ağ bağlantısını yapmaya masaüstümüzden Ağ Bağlantılarım ın üzerine sağ tıklıyoruz ve Ağ Sürücüsüne Bağlan Diyoruz.

Bağlan dedikten sonra resimdede görebileceğiniz gibi  ” Gözat ” Butonuna Tıklıyoruz  ve sanal paylaşım klasörümüzü seçiyoruz ve ” Tamam ” Butonuna basıyoruz daha sonra ” Son ” butonuna tıklıyoruz artık istediğimiz zaman bilgisayarım a girerek sanal paylaşım klasörüne ulaşabilirsiniz.


Sanal işletim sistemimiz tamamiyle bitmiş durumda.

Kaynak=http://www.bilgiblogum.com/oracle-vm-virtualbox-ile-sanal-isetim-sistemi-kurulumu-resimli-anlatim.html

Paylaş:

Benzer Konular

Önceki Konu
Sonraki Yazı »