İşletim Sistemleri ve Arasındaki Farklar

İşletim sistemi, bilgisayarda çalışan, donanım kaynaklarını yöneten ve çeşitli uygulama yazılımları için yaygın servisleri sağlayan bir yazılımlar bütünüdür. İşletim sistemi, uygulama kodları genellikle direkt donanım tarafından yürütülmesine rağmen, girdi-çıktı, bellek atama gibi donanım fonksiyonları için uygulama programları ve bilgisayar donanımı arasında aracılık görevi yapar.
İşletim sistemleri sadece bilgisayar, video oyun konsolları, cep telefonları ve web sunucularında değil; arabalarda, beyaz eşyalarda hatta kol saatlerinin içinde bile yüklü olabilir. İşletim sistemleri işlevsellerinin genişliği ile değil, donanımı belli bir amaç doğrultusunda programlayabilme nitelikleriyle değerlendirilmelidir.
İşletim sistemlerine örnek olarak; Microsoft WindowsMac OS XLinux,Pardus örnek verilebilir.

1) Microsoft Windows İşletim Sistemi

Microsoft Windows, kullanıcıya grafik arabirimler ve görsel iletilerle yaklaşarak, programları çalıştırmak, komut vermek gibi klavyeden yazma zorunluluğunu ortadan kaldıran, microsoft firmasının geliştirdiği bir işletim sistemi olan MS-DOS'tan farklı olarak Windows'ta aynı anda çok sayıda programla çalışmak mümkündür. Windows, masaüstü pazarında en yaygın kullanılan işletim sistemidir. 2002 yılında, Windows dünya çapında masaüstü piyasasında yaklaşık %97.46'lık bir pay sahibiydi, 2006 Nisan ayı istatistikleri bunun %89 seviyesinde olduğunu gösteriyor. 2014 itibariyle Windows 10 duyuruldu ve güncellemeleriyle devam ediyor.

2) Mac OS X İşletim Sistemi


Mac OS X, Apple şirketi tarafından geliştirilen, pazarlanan ve satılan kısmi özel, grafiksel bir işletim sistemidir. Yine Apple'ın 1984 yılında oluşturduğu ilk işletim sistemi olan Mac OS' in son sürümüdür. Fakat Mac OS 8 ve 9 sürümlerinin aksine, Mac OS X, NeXT şirketi tarafından geliştirilmiş bir teknoloji üzerine kurulmuş UNIX tabanlı bir işletim sistemidir.


3) Linux İşletim Sistemi

Linux, linus Torvalds adında Finlandiyalı bir bilgisayar mühendisinin 1991 yılında Helsinki Üniversiıtesi'nde bir öğrenciyken Intel'in yeni işlemcisi 80386'nın korumalı mod mimarisini denemek üzere geliştirmeye başladığı bir işletim sistemi çekirdeğidir. İnternette yaptığı duyuru sonucunda tüm dünyadan birçok programcının da desteği ile hızla gelişmiş ve halen aynı destek ile gelişmekte olan açık kaynak kodlu, özgür bir yazılımdır. Hızlı bir sürecin sonunda Linus'un geliştirdiği çekirdek, GNU hareketinin bir meyvesi ve aynı zamanda taşıyıcı haline gelmiştir.  GNU için yazılmış özgür yazılımlar çok kısa süre içerisinde Linux çekirdeği ile uyumlu çalışabilecek hale getirilmiş ve ortaya güçlü, esnek ve açık kaynak kodlu bir işletim sistemi çıkmıştır.  GNU/Linux olarak anılması gereken işletim sistemi zaman içerisinde telaffuz kolaylıklarından türü Linux olarak anılmaya başlanmıştır.


4) Pardus İşletim Sistemi


TÜBİTAK Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü bünyesinde yürütülen bir Linux dağıtımı projesidir. Açık kaynak kodlu ve GPL(Genel Kamu Lisansı) ile dağıtılan bir özgür yazılm ürünüdür. Pardus, bilişim okur-yazarlığına sahip bilgisayar kullanıcılarınının temek masaüstü ihtiyaçlarını karşılayan, mevcut Linux dağıtımlarının üstün taraflarını kavram, mimari ya da kod olarak kullanan bir ulusal dağılımdır.

Aralarındaki Farklar ise;

Windows;
  • Kullanımı çok basit,
  • Dünya' da her program veya oyunun windows için mutlaka sürümü olur.
Linux ;
  • Ücretsizdir.
  • Sonsuz kişileştirilebilen bir işletim sistemidir.
  • Virüs sayısı, windows için üretilenden çok  çok daha azdır. Bu sebeple daha güvenlidir.
  • Hiç bir şekilde yavaşlama görülmez.
Linux ile Windows arasındaki en büyük fark elbette linux'un GPL Linsansına sahip olmasıdır. Yani ücretsiz ve tüm geliştiriciler Linux'a etki edebilir.

Pardus;
  • Ücretsizdir.
  • Pardus aslında Linux'tur. Linux tabanlı işletim sistemidir. Üretimi Türkiye'de yapılmaktadır.
  • Virüs bulaşmaz çünkü hemen hemen bütün zararlı yazılımlar windows için yazılır.
  • Hiç bir yavaşlama görülmez.
Kaynak=http://vatansvs.blogspot.com.tr/
             https://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0%C5%9Fletim_sistemi

Paylaş:

Benzer Konular

Önceki Konu
Sonraki Yazı »