İşletim Sistemi Nasıl Çalışır?

Bilgisayarınızı çalıştırdığınız anda işletim sistemi kendini belleğe yükleyerek bilgisayarın hafızası üzerinde çalışmaya başlar. Ekran görüntüsü geldiği andan itibaren de sisteminde bulunan uygulamaları teker teker açmaya başlar. Uygulamaların açılması sona erdikten sonra bilgisayarınız işlem yapmaya hazırdır.
Genelde bilgisayarınızı kullanırken sadece o anda kullanmakta olduğunuz yazılımla ilgilenir ve size o yazılımı kullanmanıza imkân tanıyan ve onun çalışmasından sorumlu olan asıl eleman olan işletim sistemini pek düşünmeyiz.
İşletim sisteminin bileşenleri, bir bilgisayarın çalışmasını sağlamak üzere hep birlikte bir düzen içinde çalışırlar. Bütün yazılımların, konusu ve işlevi ne olursa olsun, ister mali konuları yönetsin ister donanımları yönetsin ve bu yönettiği donanımlar ister basit donanımlar olsun ister internet gibi komplex bağlantılar olsun, bütün bunları yapabilmek için hepsinin işletim sistemine ihtiyacı vardır.
Diğer yazılımların tersine, işletim sistemi bir bilgisayarın donanımı gibidir adeta ve onu tanımlamamızı sağlayan en önemli unsurdur. Mesela bilgisayarın özelliklerini sayarken hafızası, işlemcisi ve ekran kartının yanında işletim sisteminden de bahsederiz.
Kaynak=http://bilgihanem.com/isletim-sistemi-nedir-nasil-calisir/

Paylaş:

Benzer Konular

Önceki Konu
Sonraki Yazı »